top of page

Kaarel Orumägi: Kuidas ma pooleteist aastaga 40kg alla võtsin, ilma rangete toidukavade ja spordiklubide külastusteta.

"Ma võtsin 6 aastaga juurde ligi 50kg. Nii pika perioodi jooksul see võibolla ei ole kohe nii silmatorkav. Kuniks ma ühel hetkel olin seal maal, et ma kaalusin 130kg, siis ma sain aru küll, et midagi on valesti. Mul oli füüsiliselt raske ja mulle ei meeldinud see, mis mulle peeglist vastu vaatas.


Ma elasin mugavat elu, sõitsin taksoga tööle ja töölt koju tagasi, sest nii saab kiiremini. Mul puudus igasugune liikumisharjumus."


Mis ajendas Sind kaalust alla võtma?

"Esiteks, sain ma Vanemuise teatrisse rolli ja ma sain aru, et ma ei ole võimeline seda rolli tegema, kui olen sellises kaalus. Vaatamata sellele, et sellisena mind sinna rolli valiti. Teiseks, ütles mu arst mulle, et mul tervisega väga halvasti. Ta oli mulle juba varem kahel korral öelnud, et mu kehakaal on liiga suur, aga millegi pärast on vaja oodata selle hetkeni kui öeldaks, et nüüd on juba tõesti halvasti.


Mida sa tegid selle jaoks, et kaotada 40kg?

„Me vajame oma ellu motivaatoreid, et see samm teha. Üks inimestest, kes pidevalt mainis mulle, et ma olen suur, oli mu ema. Tema nägi mind olukordades, kus ta sai aru, et see teeb mulle juba liiga. Ta ütles mulle, et Kaarel, sa ei pea ju tohutult trenni tegema, toitumine on see, mis on oluline. Aga ma ei usukunud seda, see tundus mulle jabur. Kui ma vähem söön, siis võibolla ma ei võta juurde, aga alla ma ju ka ei võta. Usukumatu, aga tõesti trenni osakaal minu kaalulangetus teekonnal on olnud tõepoolest olematu. Selle pooleteise aasta jooksul käisin ma heal juhul neli korda rühmatreeningus. Mida ma aga tegin, oli see, et ma hakkasin liikuma. Ma ei räägi siinkohal trennist.


Ma tegin päeva jooksul vähemalt korra valiku, et ma ei istu taksosse, vaid lähen jala. Õhtul koeraga jalutama minnes ma valisin teha pikema ringi lihtsalt selleks, et kõndida.

Mida ma nüüdseks saan öelda, et minu arvates ei pea toimumist planeerima nii, et sa pead tohutult jälgima kaloreid ja kava. Sa pead lihtsalt aru saama, mis sulle mõjub. Minu arvates kõige suurem probleem igasuguste dieetidega on see, et keha ja aju lähevad väga kiiresti stressi. Nii kui sa hakkad keelama endale midagi, milleta sa elada ei saa, loobud sa kohe. Ma ei ole küll toitumisnõustaja, aga minu arvates väga suured mõjutajad kehakaalu tõsus ja vedeliku kinnihoidmises kehas on laktoos ja gluteen. Kuid kui me neist täiesti loobume, siis minu jaoks on see natuke kurb. Jah, ma saan aru, et on inimesed, kes on laktoosi- ja gluteenitalumatusega. Kui sa aga ei ole, siis siiski soovitaks ma need asjad suuresti välja jätta, kuid jäta alles mõlemast grupist näiteks kaks asja. Ilma milleta sa ei saa. Mina jätsin laktoosist endale näiteks juustu ja kodujuust, mida ma endale aegaajalt luban. Gluteenist jätsin pasta. Mulle lihtsalt ei maitse see väga tervislik täistera pasta. Samas olen ma täielikult loobunud saiast, leivast, piimast jne. See tekitab minus tunde, et ma justkui ei ole midagi ära jätnud, aga ma ikkagi vähendan nii palju nende osakaalu oma toidulaual, et see ei tee mu olemist raskeks.


Lisaks hakkasin ma tarbima toidulisandeid. Sõbranna soovitusel võtsin kasutusele Beautiful Me rasvapõletaja "Särts extra" toidulisandi. See energialaeng mis sealt tuli on ebareaalne. Kõik, kes tarvitavad kofeiini, siis soovitan kasutada mitte "Särts extrat" vaid tavalist "Särtsu", mis on kofeiinivaba, sest muidu sa toimetada kolmeni öösel nagu orav rattas. Lisaks "Särts extrale" võtsin kasutusele Korilase "Tugev immuunsus" ja "Seedimini" toidulisandid.


Need kolm toodet andsid mulle igaks päevaks energiat, vähendasid söögiisu ja

panid intensiivselt tööle mu seedimise. Ma sain esimest korda aru, mis tähendab korralik seedimine. Kõik mis sisse läheb, tuleb ka välja. Uskumatu kui suurepärane tunne see olla võib. Ma kasutan kogu selle komplekti kohta väljendit, et ma tegin nagu "maovähendusoperatsiooni", ilma operatsioonita. Ehk, mis juhtus oli see, et mul kadus söögiisu ja ma olin koguaeg energiline. Sellega tuleb muidugi ettevaatlik olla ja sundida end sööma vähemalt kolm korda päevas. Kuna kõik need toidulisandid ja liikumine mõjusid, siis ma ei pidanud mõtlema selle peale, et mu toitumine peab olema tohutult läbimõeldud, vaid jälgisin, et ma söökisin tervislikult ja parjaid koguseid. Mu magu tõmbas nii palju kokku, et mu toidu kogused läksid niivõrd väikeseks ja kaal lihtsalt hakkas langema ja langema. Minust sai isegi "kaalujälgija", sest seda oli niivõrd huvitav jälgida, kuidas kehakaal aina langeb ja milline motivatsioon sellest tekib."



Mis andis sulle sellel teekonnal motivatsiooni?

„Kinlasti see tunne, kui kaal hakkab alla minema. Ma elasin Tartus 4.korrusel ja varem ma ikkagi pidin 3.korrusel puhkama. Kui kaal hakkas langema, ma kohe tundsin, et ma tahan minna välja, sest ma jaksan. Kui olin oma teekonna alguses ja käisin Tallinnas sõbrannal külas, oli tal harjumus mind hommikuti üles ajada, et nonii läheme nüüd õue jalutama. Minu emotsioonid olid, et ma ei taha, ma ei jaksa, hommikul vara. Eii! Ma mäletan, et see oli alguses nii raske ja tüütu. Ma olin sellel hetkel mentaalselt selle koha peal, et selline sihitu kõndimine oli minu jaoks täiesti mõttetu tegevus ja aja raiskamine. Aga ma sundisin end ja mida rohkem ma seda tegin, seda kergemalt see tuli ja ma harjusin sellega. Ma lõpuks tahtsin seda teha - lihtsalt sihitult ringi jalutada.


Lisaks liikumisele tuli mu ellu ka rullmassaaž, sest ma sain aru, et meie keha vajab aegajalt kaisutust.


Eriti kui sa oled kaalulangetuse teekonnal ja su keha on elumuutuste tõttu stressis, siis rullmassaaž aitab keha lahti teha ja pingeid vähendada. Mul tekkis kehakaalu tõusust krooniline alaselja närvipõletik, mida rullmassaaž aitas tohutult hästi leevendada.

Kui see kõik nüüd kokku võtta - toitumise muutus, et sa jaksad tänu sellele kaalulangusele juba liikuda ja veel hoiad oma keha ka vaimselt korras, pakudes talle lõdvestust, siis tundub, et ongi võimalik 40kg alla võtta.


Mida sa soovitaksid neile, kes on selle teekonna alguses? Kuidas vaimselt hakkama saada?

Mitte ühegi teise inimese sõnad või lugu ei ole ligilähedased kellegi teise omale. Minu jaoks tuli see otsus ja muutus päevapealt. Minu käest on palju küsitud, et kuidas ma suudan seda protsessi hoida ja mitte alla anda. Kõige olulisem on see tulemus, mida sa näed. Mulle väga meeldib tolmuimejaga tõmmata, sest ma näen, et põrand saab puhtaks. Mulle meeldib teha neid asju, mille tulemust ma näen ajas. Täpsemalt sama on kaalulangetusega.

Leia enda seest või enda ümbert motiveetoreid. Leia inimesi, kes veavad su välja liikuma või leia ise keegi, keda välja vedada. Leia põhjust enda seest, miks sinu jaoks on oluline olla aasta pärast kasvõi 5kg kergem. Kui sa praegu üritad seda põhjust otsida oma peast ja mõtled, et tegelikult ei olegi otseselt vaja, siis ehk ei olegi praegu vaja. Küll aga, mille peale soovitan mõelda, mille peale ma ise ei mõelnud. Lihtsam on ikka õppida teiste vigade pealt kui olla ise lõpuks see viga. Mõtle, kas sa tahaksid kuulda paari aasta pärast arstilt, et kui sa nüüd kohe midagi ei tee, läheb väga halvasti. Mitte kellegi teise asi ei ole arvustada, milline sa välja näed. Oluline on tervislik pool ja see kuidas sa ise ennast tunned ja näha soovid.”




 

Loe veel, kuidas rullmassaaž aitab kehaümbermõõte

vähendada ja hoida keha tervena.




Comentarios


bottom of page